UN ECE R155 ve ISO-SAE 21434-2021 Otomotiv Siber Güvenliği Eğitimi

UN ECE R155 ve ISO/SAE 21434:2021 Otomotiv Siber Güvenliği Eğitimi – 2025

14-15 Nisan 2025 tarihlerinde UN ECE R155 ve ISO/SAE 21434:2021 Otomotiv Siber Güvenliği eğitimi gerçekleştirilecektir.

UN ECE R155 ve ISO/SAE 21434:2021 Otomotiv Siber Güvenliği Eğitimi

Optival’in siber güvenlik uzmanlarından üst düzey kalitede bir eğitime davet ediyoruz. 14 Nisan – 15 Nisan tarihlerinde gerçekleştirilecek UN ECE R155 ve ISO/SAE 21434: 2021 Otomotiv Siber Güvenliği eğitimimiz için info@optival.com.tr adresi üzerinden veya aşağıdaki iletişim formundan bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Ayrıca +90 850 755 67 84 numaralı telefondan detaylı bilgi alabilirsiniz.

Eğitim Başvurusu

Bu formu bitirebilmek için tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.

UN ECE R155: Sadece Bir Sistem Kurmak Yetmez, İşlediğini de Kanıtlamalısınız!


Araç üreticilerinin UN ECE R155 uyumluluğu için hangi iş ürünlerini hazırlaması gerekir?

Bu soruyla sıkça karşılaşıyor musunuz? R155 uyumluluğu için bir liste doküman hazırlamak yeterli mi?

R155, bir standart değil, bir regülasyondur ve homologasyon için zorunlu bir adımdır.
Bu regülasyon, araç üreticilerinden siber güvenlik yönetim sistemi (CSMS) oluşturmalarını ve bunu aktif bir şekilde yönetmelerini bekler.


Peki süreç nasıl işler?

Araç üreticisi, araç siber güvenliğini nasıl yönettiğini açıklayan bir CSMS oluşturur. Homologasyon, siber güvenlik veya ilgili diğer ekipler, bu yönetim sisteminin değerlendirilmesi için teknik servise başvurur ve teknik servis bu sistemin regülasyona uygun olup olmadığını denetler. Uygun olması durumunda üretici, CoC (Certificate of Compliance) belgesini alır.


Organizasyonel yönetim sisteminin uygunluğu onaylandıktan sonra araç üreticisi, piyasaya süreceği araç tipini siber güvenlik açısından değerlendirmek üzere teknik servise tekrar başvurur ve teknik servis bu aşamada araç tipini değerlendirir; bu denetimde iş ürünlerini ve CSMS süreçlerinin uygulamaya geçirildiğini, gerçekten işlediğini görmek ister.


ECE R155 sistem onayı ve WVTA (araç tip onayı) alındıktan sonra araçlar pazara sunulabilir.


Ancak R155 burada bitmez! Regülasyon, tek seferlik bir sertifikasyon süreci değildir.

Her yıl teknik servise ve/veya onay kuruluşuna raporlama yapılmalıdır.
3 yılda bir teknik servis ve/veya onay kuruluşu, sürecin aktif olarak işlediğini denetler.
Tanımlanan prosedürlerin uygulanmaması, araç tipinin siber güvenlik uygunluğunun geri çekilmesine yol açabilir!

Gerçek uyumluluk, şablon ve formlardan oluşan bir yönetim sistemi paketine sahip olmakla ilgili değildir; yaşayan bir siber güvenlik kültürü oluşturmakla ilgilidir.